« Úvod | Bohyně »

Namibie 2009 - deník psaný na koleně

V Kapském městě jsme si půjčili toyotu yaris sedan a vydali se na měsíční jízdu kolem celé Namibie. Fish River Canyon, krásné červené duny v Sossusvlei, vraky lodí na Skeleton Coast, Himbové v okolí Opuwa, Epupa Falls, krásné safari v národním parku Etosha, Křováci a Bushmanland, Windhoek a zpět. Celkem jsme najeli 9200 km.
Pátek 24.4.2009 – Welcome to Namibia

Ráno opět prší, takže máme náladu pod psa. Ale i tak vyrážíme na sever. Paní domácí se nás ptá, zda-li s tou naší toyotou yaris opravdu míříme do Namibie. Že prý tam teď furt jenom prší a že budeme mít problémy. Zdá se, že paní byla v Namibii před hodně dlouhou dobou a nebo má informace jen od bohatých turistů, kteří do Namibie bez terénních čtyřkolek nevjedou. Má neobvyklý smysl pro humor, kterému nerozumíme.

Vyřizujeme posledních pár věcí na drahém internetu a razíme k hranicím. Jsou od nás již jenom kousek.

Na hranicích přes Oranžovou řeku (Oranje River) vyřizujeme formality a ukazujeme namibijská víza. Paní v uniformě mě vítá postřehem: „Oh man, you are tall.“ A teprve pak se věnuje našim dokladům.

DOPORUČENÍ: Jelikož je směnný kurz jihoafrického randu a namibijského dolaru 1:1, tak po celé Namibii je možné platit ve všech obchodech randy. Vyplatí se tedy vyměnit velké množství randů v Kapském městě a pak s nimi platit po celé Namibii. Dokonce i v namibijských bankách vám na požádání dají místo namibijských dolarů jihoafrické randy, kterými můžete normálně platit.

Průjezd hranicemi byl bezproblémový a tak míříme na první zajímavost. Čeká náš Fish River Canyon. Po stech kilometrech sjíždíme na naší první štěrkovou cestu. Po cestě jsme narazili na ceduli, že horké prameny Ai-Ais jsou opravdu stále zavřené. Nejméně již od ledna 2009, kdy tu byli kamarádi Katka s Tomášem. Za chvíli bude západ slunce a tak se pohlížíme po ubytování. Vyhledáváme první kempink. Konkrétně ve vesnici Hobas (300 N$). Vytahujeme naše kempové vybavení, které sestává z malého stanu. Pokukujeme po ostatních kempařích, kteří mají 4x4 teréňáky se stanem na střeše. Vaří na otevřeném ohni a popíjejí vínko ve svých rozkládacích židličkách. To je typický africký kempink. Welcome in Namibia.

Sobota 25.4.2009 – Fish River Canyon

Ráno je konečně super počasí. Přesně takové jaké znám z fotografií. Jasno, obloha jako vymalovaná a bez mráčku. Překvapivě není však horko „jako v Africe“, ale je velmi příjemně, cca 24°C a fouká příjemný větřík. Vždyť je africký podzim!

Balíme stan, loučíme se s kempem a jdeme zaplatit vstupné do kaňonu Rybí řeky (170 N$ pro dva). Dostáváme malou mapičku, kde jsou nakreslené jednotlivé cesty pro vozidla 2x4 a nebo 4x4 a prázdná místa jsou doplněná různými zvířátky. Netušili jsme, že všechna zmiňovaná zvířátka v parku a okolí spatříme. Hned vedle je totiž Gondwana National Park.

Vyrážíme na první vyhlídku Main Viewpoint, odkud je rozhled do všech stran. Na rovné náhorní planině se najednou do země propadá kaňon řeky Fish River, který je mírně podobný Velkému kaňonu v USA. Tento africký je však ještě větší. Akorát na dně protéká drobná říčka. Pokračujeme ještě na další vyhlídky Hiker´s Viewpoint a Sunset Point, Hell´s Conner a Sulphur Springs Viewpoint. Právě na vyhlídce u sirných pramenů (kde mimochodem žádné prameny nebyly) se nám líbilo nejvíce.

Slunce pálilo, ale chladný větřík stále udržoval příjemnou teplotu na maximálně 25°C.

Nasedáme do auta, loučíme se s kaňonem Rybí řeky a razíme dál na sever po prašné silnici do Seeheimu a následně do Keetmanshoopu. Na začátku cesty projíždíme travnatou savanou, která patří do národního parku Gondwana, kde máme velké štěstí na divočinu kolem. Jani má geniální oči, a tak v dálce vidíme skupinku pštrosů, dva druhy antilop (springbok a asi bushbuck), Hartmannovy horské zebry, několik buvolů a dokonce i jednu veverku. V Keetmanshoopu jsme náhodou našli prima guesthouse Bernice B+B (200 N$ za pokoj, bernicebeds@iway.na). Jsme na kraji města, do zahrady je vjezd pro auto a je tu hlavně klid.......................

Jo, jo, jo.......:-))...tak tomu říkám.....vlastně pro každého je to něco jiného. Pro někoho sen, zážitek, zkouška, pro jiného bláznovství nebo třeba úlet. Pro mne - touha poznání a smysl života - to bych ráda.